Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Toepasselijkheid van de Algemene

Voorwaarden

a. Deze Algemene Voorwaarden vormen een kaderovereenkomst

tussen Partijen en beheersen hun huidige en toekomstige

handelsrelatie. Behoudens andersluidend schriftelijk beding zijn

deze Algemene Voorwaarden steeds van toepassing op elke

huidige en toekomstige aanvraag, aanbod, offerte, opdracht,

bestelling en overeenkomst die tussen Partijen tot stand komt.

b. Ingeval van tegenstrijdigheid tussen deze Algemene

Voorwaarden en enige afzonderlijke schriftelijke overeenkomst

tussen Partijen, prevaleren de bepalingen van de schriftelijke

overeenkomst.

c. De Algemene Voorwaarden hebben van rechtswege voorrang

op de voorwaarden van de Klant. Aanvaarding van deze Algemene

Voorwaarden impliceert tevens dat de Klant volledig verzaakt aan

de toepassing van zijn eigen voorwaarden. Een aanvaarding van

een bestelbon van de Klant impliceert in geen enkel geval een

aanvaarding door CARE & More B.V. van enige voorwaarden van de

Klant.

d. CARE & More behoudt zich het recht voor om deze Algemene

Voorwaarden te wijzigen op ieder ogenblik mits communicatie

van de wijzigingen één maand voorafgaand aan de

inwerkingtreding.

2. Offertes en totstandkoming van

overeenkomsten

a. Alle bestelbonnen, offertes en contractvoorstellen zijn

vrijblijvend en zonder verbintenis van CARE & More. Een offerte en

de vermelde prijzen zijn geldig gedurende één maand na

kennisgeving ervan.

b. Enige overeenkomst tussen CARE & More en de Klant komt

slechts tot stand na ondertekende bevestiging van de opdracht

door CARE & More of vanaf het ogenblik dat CARE & More de

uitvoering heeft aangevat. In geen geval zal CARE & More ertoe

gehouden kunnen worden enige prestatie te leveren vooraleer de

opdracht door CARE & More schriftelijk is bevestigd.

3. Uitvoering van de opdracht

a. De Klant is gehouden alle gegevens welke CARE & More nodig

heeft voor de correcte uitvoering van de opdracht, tijdig en in de

gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te

stellen. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de juistheid,

volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook indien

deze van derden afkomstig zijn. De uit de vertraging in de

uitvoering van de overeenkomst voortvloeiende extra kosten

ontstaan door het niet, niet tijdig of niet correct ter beschikking

stellen van de gevraagde gegevens zijn voor rekening van de

Klant.

b. Om de door CARE & More te leveren Opdracht in de beste

omstandigheden te kunnen uitvoeren, dient de Klant, naargelang

de aard van de uit te voeren Opdracht:

– de documenten, software, systemen die nodig zijn voor de goede

uitvoering van de Opdracht ter beschikking te stellen aan de

werknemers of aangestelden van CARE & More die de Opdracht

uitvoeren

– te zorgen voor de toegangsformaliteiten en -vergunningen, het

vergezellen van de werknemers of aangestelden van CARE & More,

het overhandigen aan laatstgenoemde van de richtlijnen die

nageleefd moeten en het ter beschikking stellen van de diverse

veiligheidstoestellen of -uitrustingen die eigen zijn aan het

onderzoek;

c. Het beoordelen van de resultaten van het onderzoek komt

uitsluitend aan CARE & More toe.

d. In geval de uitgevoerde onderzoeken ontoereikend zouden zijn,

mits dit niet te wijten is aan een zware of opzettelijke fout van

CARE & More of haar aangestelden en werknemers, zal toch een

rapport worden opgesteld en zullen de prestaties worden

aangerekend aan de Klant.

4. Prijzen, meerwerken en

prijsherzieningen

a. Onverminderd de toepassing van artikel 5.e. van deze Algemene

Voorwaarden wordt de opdracht gefactureerd tegen de prijzen en

voorwaarden vermeld in de offerte, bestelbon of overeenkomst

m.b.t. die opdracht. Indien de prijzen niet specifiek zijn

opgenomen of bij het ontbreken van een offerte, bestelbon of

ander document zullen de op dat ogenblik geldende tarieven

worden toegepast.

b. Wijzigingen aan een opdracht en eventuele bijkomende

noodzakelijke analyses alsook meerwerken die niet vermeld

werden in de offerte, worden afzonderlijk aangerekend aan de

Klant tegen de op dat ogenblik geldende tarieven.

c. Alle vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere Belgische of

buitenlandse belastingen of taksen.

d. De prijzen in een offerte of overeenkomst gelden voor de

duurtijd van de specifieke opdracht zoals bepaald in de offerte,

bestelbon of overeenkomst. Niettegenstaande het voorgaande,

heeft CARE & More ten aanzien van de klant het recht om

bijkomende heffingen of belastingen die de opdracht zouden

bezwaren, ingesteld of opgelegd tussen de dag van het sluiten van

de overeenkomst en de dag(en) van de uitvoering van de

opdracht, ten laste van de klant te leggen.

e. Alle prijzen kunnen door CARE & More op ieder moment

worden gewijzigd voor lopende opdrachten en overeenkomsten

indien de kosten van CARE & More zouden wijzigen ingevolge

nieuwe belastingen en/of heffingen of wijzigingen in de kosten

van CARE & More als gevolg van onder meer (zonder beperking)

een wijziging van wetgeving, een wijziging van de energieprijzen,

een wijziging van de loon- en/of brandstofkosten en/of een

wijziging van wisselkoersen, op basis van de indexatie van de

sector. Nieuwe prijzen zullen tenminste 14 kalenderdagen voor de

inwerkingtreding schriftelijk aan de Klant ter kennis worden

gebracht. Na het verstrijken van deze termijn, heeft CARE & More

het recht de nieuwe prijzen toe te passen.

5. Facturatie en

betalingsvoorwaarden

a. CARE & More heeft het recht maandelijks tussentijdse facturen

op te stellen voor de reeds geleverde prestaties voor lopende

opdrachten, zonder dat de opdracht reeds volledig is uitgevoerd.

b. Alle facturen worden opgesteld in euro en elektronisch

verstuurd. Eventueel wisselkoersrisico en bankkosten zijn ten laste

van de Klant. Alle facturen zijn betaalbaar op de zetel van CARE &

More binnen 30 kalenderdagen na factuurdatum via

overschrijving.

c. Er zal bij gebrek aan betaling van de factuur op de vervaldag,

van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling aan de

Klant een nalatigheidsinterest aangerekend worden a rato van de

rentevoet voor betalingsachterstand bij handelstransacties.

d. Daarnaast wordt bij niet betaling op de vervaldag, elk

verschuldigd bedrag verhoogd met 10%, met een minimum van

250 EUR, als forfaitaire schadevergoeding. Dit alles onverminderd

het recht van CARE & More om bijkomende schadevergoeding te

eisen indien CARE & More een grotere schade bewijst.

e. Ingeval van niet-tijdige betaling op de vervaldag behoudt CARE

& More zich het recht voor het nog niet uitgevoerde gedeelte van

de opdracht te annuleren of de uitvoering ervan te schorsen. In

welk geval de Klant een schadevergoeding verschuldigd is ten

belope van 30% van het totale bedrag van de betreffende

opdracht, onverminderd het recht van CARE & More om de

meerdere schade te bewijzen.

f. Het niet tijdig betalen van een factuur heeft tot gevolg dat elk

verschuldigd bedrag in het kader van elke opdracht en elke

overeenkomst in hoofde van de Klant van rechtswege en zonder

ingebrekestelling opeisbaar wordt.

g De Klant is niet gerechtigd enige bedragen die (beweerdelijk)

verschuldigd zijn door CARE & More aan de Klant af te zetten

tegen enige bedragen die verschuldigd zijn door de Klant aan

CARE & More.

h. De door CARE & More af te leveren adviezen of andere

documenten zullen aan de Klant slechts worden vrijgegeven na

betaling van alle openstaande bedragen.

CARE & More is gerechtigd om verslagen pas vrij te geven na door

de Klant in het bezit te zijn gesteld van een volledig informatiedocument,

opgesteld conform de van kracht zijnde vereisten.

CARE & More is verder gerechtigd om het verslag of certificaat met

onmiddellijke ingang en zonder voorafgaande ingebrekestelling,

in te trekken.

i. Het is CARE & More toegelaten voor alle aan haar verschuldigde

sommen een retentierecht uit te oefenen op alle goederen van de

Klant die in haar bezit zijn.

j. Wanneer objectieve elementen (zoals geprotesteerde wissels,

opzegging krediet, bewarende of uitvoerende beslagen,

achterstallen tegenover schuldeisers, negatief eigen vermogen

enz.) wijzen op liquiditeitsproblemen bij de Klant, is CARE & More

gerechtigd de uitvoering van haar verbintenissen afhankelijk te

maken van het bekomen van afdoende waarborgen. Indien de

Klant weigert aan dit verzoek gevolg te geven heeft CARE & More

het recht de overeenkomst onmiddellijk buitengerechtelijk te

ontbinden zonder dat CARE & More enige vergoeding

verschuldigd is.

k. De Klant blijft solidair en ondeelbaar mede verantwoordelijk

voor alle betalingen en alle verbintenissen, ook wanneer de Klant

gevraagd heeft aan derden te factureren.

l. Alle geleverde prestaties worden door de Klant geacht te zijn

aanvaard behoudens schriftelijk protest binnen acht dagen na

factuurdatum. De voorbehoudloze betaling van (een gedeelte) van

een gefactureerd bedrag geldt als aanvaarding van de factuur.

Afkortingen worden steeds aanvaard onder alle voorbehoud en

zonder nadelige erkentenis, en bij voorrang toegerekend op de

eventueel gemaakte gerechtskosten, daarna op de vervallen rente,

vervolgens op het schadebeding, en tenslotte op de hoofdsom.

m. Ingeval van aanvraag van gerechtelijke reorganisatie, van

faillissement of vereffening van de onderneming van de klant, is de

overeenkomst, of dat gedeelte ervan dat nog niet is uitgevoerd,

van rechtswege en zonder enige voorafgaandelijke

ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst ontbonden.

6. Uitvoeringstermijn

a. Iedere door CARE & More gemaakte inschatting van verwachte

duurtijd voor de uitvoering van een opdracht wordt naar best

vermogen gemaakt, doch is in geen geval bindend. Eventuele

laattijdigheid kan dan ook geen aanleiding geven tot ontbinding

van de overeenkomst of tot het verschuldigd zijn van enige

schadevergoeding aan de Klant.

b. Wijzigingen aan de opdracht lopende de uitvoering en

meerwerken verlengen automatisch eventuele

uitvoeringstermijnen.

c. CARE & More is in geen geval aansprakelijk voor de niet(-tijdige)

uitvoering van het werk ten gevolge van een fout of nalatigheid

van de Klant of enige aan de Klant verbonden derden.

7. Schadevergoeding

Ingeval van annulatie of beëindiging van een opdracht door de

Klant of om redenen sub 6.j. en 6m vooraleer deze volledig werd

uitgevoerd door CARE & More , zal de Klant een schadevergoeding

verschuldigd zijn aan CARE & More ten belope van 30% van het

totale bedrag van de betreffende opdracht, onverminderd het

recht van CARE & More om de meerdere schade te bewijzen.

8. Aansprakelijkheid

a. Behoudens andersluidend beding zijn alle verbintenissen van

CARE & More inspanningsverbintenissen. CARE & More biedt geen

garanties voor het al dan niet halen van de door de Klant

gevraagde doelen.

b. Eventuele aansprakelijkheid in hoofde van CARE & More voor

tekortkomingen in de uitvoering van de Overeenkomst vervalt

integraal ingeval van niet oordeelkundige uitvoering van de

geleverde diensten, van onoordeelkundig en of in strijd met de

overeenkomst en de finaliteit ervan, alsook ingeval zonder

toestemming van CARE & More enige wijziging werd aangebracht

aan de geleverde diensten.

c. Ingeval er adviezen worden gegeven die betrekking hebben op

het volgen van wettelijke bepalingen dan kunnen deze enkel

betrekking hebben op de Belgische-Vlaamse-Waalse wetgeving

die van toepassing is op het moment van uitvoering van deze

overeenkomst. De klant staat in voor spontane melding van

wijzigende wetgeving en de eventuele repercussies hiervan op de

eerder verleende diensten.

d. Indien er zich een schadegeval voordoet dewelke enigszins

verband zou kunnen houden met de geleverde diensten verbindt

de klant er zich toe onmiddellijk en zo mogelijk vóór enige

vaststelling contact op te nemen met CARE & More om ter plaatse

te komen met oog op tegensprekelijke vaststellingen. Deze

werkzaamheden zitten niet in de opdracht en worden apart en in

regie verrekend volgens de dan geldende tarieven.

e. Klachten met betrekking tot de uitvoering van een opdracht

door CARE & More moeten per aangetekend schrijven aan CARE &

More worden overgemaakt binnen 8 dagen na ontdekking van de

feiten die aan de basis liggen van enige vermeende klacht. Als

blijkt dat CARE & More, na daarvan schriftelijk op de hoogte te zijn

gesteld, op enige wijze fouten heeft begaan in de uitvoering van

de opdracht waarvoor zij aansprakelijk is, zal CARE & More binnen

een redelijke termijn, op eigen kosten de opdracht opnieuw

uitvoeren.

f. CARE & More en haar aangestelden of werknemers zijn slechts

aansprakelijk voor schade ingevolge haar zware of opzettelijke

fout. In geen geval is CARE & More aansprakelijk voor schade aan

producten en/of voertuigen ten gevolge van het uitvoeren van

studies.

g. De aansprakelijkheid van CARE & More, om welke reden ook, is

beperkt tot de directe en voorzienbare schade aan de uitgevoerde

opdracht, en beloopt per opdracht en overeenkomst maximaal de

door CARE & More gefactureerde bedragen voor die opdracht en

overeenkomst. In geen geval is CARE & More aansprakelijk voor

schade aan producten of voertuigen, productieverliezen,

winstderving, gevolgschade, gemiste besparingen, verhoging van

algemene kosten, verstoring van de planning, commerciële

schade, schade aan derden, het verdwijnen van gegevens of elke

rechtstreekse of onrechtstreekse schade of verlies dat de Klant zou

kunnen lijden. De Klant vrijwaart CARE & More voor alle

aanspraken van derden met betrekking tot de uitgevoerde studies

of geleverde diensten, waardoor dit bedongen maximum

overschreden zou worden.

h. In geval van prestaties die worden uitgevoerd in het kader van

bepaalde toepasselijke wetgeving is CARE & More niet

aansprakelijk voor zover deze prestaties overeenkomstig de

voorschriften van deze toepasselijke wetgeving werden

uitgevoerd. De Klant zal CARE & More vrijwaren voor alle mogelijke

schade en aanspraken van derden ten gevolge van dergelijke

prestaties. De Klant dient zijn verzekeraars op de hoogte te

brengen van de inhoud van deze Algemene Voorwaarden en

ervoor te zorgen dat ze hen tegenstelbaar zijn.

i. CARE & More is niet aansprakelijk voor schade die zou zijn

aangericht door haar aangestelden of werknemers: (i) indien deze

niet waren vergezeld door de Klant; (ii) die ertoe gebracht worden

om zelf toestellen te bedienen of te manipuleren dewelke door de

Klant hadden moeten worden bediend of gemanipuleerd; (iii)

indien deze niet op de hoogte werden gebracht van bepaalde

bijzondere kenmerken van de te controleren toestellen of

installaties, of indien ze onduidelijke, foute, onvolledige of

dubbelzinnige informatie kregen van de Klant.

9. Overmacht

Ingeval van "vreemde oorzaak" (art.1147 oud BW) zelfs wanneer zij

niet tot blijvende en/of volstrekte onmogelijkheid van uitvoering

leidt, is CARE & More van rechtswege gemachtigd haar

verbintenissen op te schorten of zelfs eenzijdig te annuleren, na de

Klant daarvan te hebben verwittigd. CARE & More kan in dat geval

niet tot schadevergoeding gehouden zijn.

Worden conventioneel onder meer als "vreemde oorzaak"

(overmacht) beschouwd: oorlog, staking of lock-out, uitzonderlijke

weersomstandigheden, brand, natuur- en andere rampen,

uitzonderlijke schaarste van grondstoffen, overheidsbeslissingen

die invloed hebben op de uitvoering van de verbintenissen,

epidemieën, pandemieën en dit zowel wanneer deze vreemde

oorzaak zich voordoet bij CARE & More als bij haar leveranciers.

10.Confidentialiteit

a. Partijen behandelen alle vertrouwelijke informatie zoals o.a.

financiële, commerciële, operationele en technische informatie

verkregen tijdens een opdracht en in het kader van een

overeenkomst strikt confidentieel en maken deze niet aan derden

kenbaar, behoudens:

– met de uitdrukkelijke toestemming van de andere Partij;

– indien noodzakelijk voor de verdediging van de belangen van

een Partij in of buiten rechte;

– indien vereist op grond van wettelijke of reglementaire

bepalingen;

– op vraag van enige gerechtelijke instantie of (toezichthoudende)

overheid.

b. De inhoud en prijzen van offertes en aanbiedingen van CARE &

More worden uitdrukkelijk bestempeld als vertrouwelijk.

11. Intellectuele eigendom

a. CARE & More verkrijgt de toestemming van de Klant om de

testbeelden te gebruiken voor commerciële doeleinden. CARE &

More is hiervoor geen bijkomende vergoeding verschuldigd. Dit

werd in overweging genomen bij de prijsbepaling en verrekend in

de prijs.

b. Alle studies, plannen, schetsen, tekeningen, en andere

informatie en documenten blijven eigendom van CARE & More,

beschermd door intellectuele rechten. Bij overhandiging aan de

Klant mogen deze niet verspreid of misbruikt worden, noch door

de Klant, noch door derden. Ingeval van inbreuk op de

intellectuele rechten zal de klant een forfaitaire en onherleidbare

schadevergoeding verschuldigd zijn van 2500 euro per dag dat de

inbreuk wordt gepleegd onverminderd het recht voor CARE &

More om een vergoeding te vorderen die overeenkomt met de

werkelijk geleden schade.

c. CARE & More heeft te allen tijde het recht om de resultaten van

de uitvoering van de overeenkomst voor zichzelf te gebruiken,

alsook de kennis en ervaring opgedaan door CARE & More

ingevolge uitvoering van deze overeenkomst.

12. Niet-afwervingsbeding

Partijen zullen geen werknemers van de andere noch direct noch

indirect aanzetten of proberen aan te zetten om hun huidige

samenwerking te verbreken. Dit gedurende zowel de looptijd van

de opdracht in het kader van een overeenkomst als tijdens een

periode van 12 maanden na de beëindiging ervan om eender

welke reden ook.

13. Privacybeleid

Het privacybeleid van CARE & More kan worden opgevraagd op

het eerste verzoek.

14. Overige bepalingen

a. Geen enkel verzuim of nalatigheid van een der Partijen om de

bepalingen of voorwaarden van deze Algemene Voorwaarden af te

dwingen of na te leven, houdt een afstand van dergelijke

bepalingen of voorwaarden in.

b. De overeenkomsten en deze Algemene Voorwaarden worden

uitsluitend beheerst door en uitgelegd in overeenstemming met

Belgisch recht. Enkel de rechtbanken van het arrondissement

waarin de zetel van CARE & More gelegen is, zijn bevoegd om

kennis te nemen van enig geschil in verband met enige

overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden.

c. Indien enige bepaling van de overeenkomst en deze Algemene

Voorwaarden of een deel van dergelijke bepaling ongeldig wordt

verklaard, zal dit geen effect hebben op de overblijvende

bepalingen van de overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden

of het resterend gedeelte van de bepaling. Partijen zullen in

dergelijk geval de ongeldig verklaarde bepaling(en), of delen

ervan, vervangen door een nieuwe bepaling(en) die zo nauw

mogelijk aansluit(en) bij de oorspronkelijke bedoeling van de

Partijen en van de overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden.

d. (Sub-)Titels in deze Algemene Voorwaarden kennen een louter

illustratieve waarde, zonder dat hieruit rechten geput kunnen

worden.

e. Alle overeenkomsten worden geacht tot stand te zijn gekomen

op de zetel van CARE & More.Algemene voorwaarden

1. Toepasselijkheid van de Algemene

Voorwaarden

a. Deze Algemene Voorwaarden vormen een kaderovereenkomst

tussen Partijen en beheersen hun huidige en toekomstige

handelsrelatie. Behoudens andersluidend schriftelijk beding zijn

deze Algemene Voorwaarden steeds van toepassing op elke

huidige en toekomstige aanvraag, aanbod, offerte, opdracht,

bestelling en overeenkomst die tussen Partijen tot stand komt.

b. Ingeval van tegenstrijdigheid tussen deze Algemene

Voorwaarden en enige afzonderlijke schriftelijke overeenkomst

tussen Partijen, prevaleren de bepalingen van de schriftelijke

overeenkomst.

c. De Algemene Voorwaarden hebben van rechtswege voorrang

op de voorwaarden van de Klant. Aanvaarding van deze Algemene

Voorwaarden impliceert tevens dat de Klant volledig verzaakt aan

de toepassing van zijn eigen voorwaarden. Een aanvaarding van

een bestelbon van de Klant impliceert in geen enkel geval een

aanvaarding door CARE & More B.V. van enige voorwaarden van de

Klant.

d. CARE & More behoudt zich het recht voor om deze Algemene

Voorwaarden te wijzigen op ieder ogenblik mits communicatie

van de wijzigingen één maand voorafgaand aan de

inwerkingtreding.

2. Offertes en totstandkoming van

overeenkomsten

a. Alle bestelbonnen, offertes en contractvoorstellen zijn

vrijblijvend en zonder verbintenis van CARE & More. Een offerte en

de vermelde prijzen zijn geldig gedurende één maand na

kennisgeving ervan.

b. Enige overeenkomst tussen CARE & More en de Klant komt

slechts tot stand na ondertekende bevestiging van de opdracht

door CARE & More of vanaf het ogenblik dat CARE & More de

uitvoering heeft aangevat. In geen geval zal CARE & More ertoe

gehouden kunnen worden enige prestatie te leveren vooraleer de

opdracht door CARE & More schriftelijk is bevestigd.

3. Uitvoering van de opdracht

a. De Klant is gehouden alle gegevens welke CARE & More nodig

heeft voor de correcte uitvoering van de opdracht, tijdig en in de

gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te

stellen. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de juistheid,

volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook indien

deze van derden afkomstig zijn. De uit de vertraging in de

uitvoering van de overeenkomst voortvloeiende extra kosten

ontstaan door het niet, niet tijdig of niet correct ter beschikking

stellen van de gevraagde gegevens zijn voor rekening van de

Klant.

b. Om de door CARE & More te leveren Opdracht in de beste

omstandigheden te kunnen uitvoeren, dient de Klant, naargelang

de aard van de uit te voeren Opdracht:

– de documenten, software, systemen die nodig zijn voor de goede

uitvoering van de Opdracht ter beschikking te stellen aan de

werknemers of aangestelden van CARE & More die de Opdracht

uitvoeren

– te zorgen voor de toegangsformaliteiten en -vergunningen, het

vergezellen van de werknemers of aangestelden van CARE & More,

het overhandigen aan laatstgenoemde van de richtlijnen die

nageleefd moeten en het ter beschikking stellen van de diverse

veiligheidstoestellen of -uitrustingen die eigen zijn aan het

onderzoek;

c. Het beoordelen van de resultaten van het onderzoek komt

uitsluitend aan CARE & More toe.

d. In geval de uitgevoerde onderzoeken ontoereikend zouden zijn,

mits dit niet te wijten is aan een zware of opzettelijke fout van

CARE & More of haar aangestelden en werknemers, zal toch een

rapport worden opgesteld en zullen de prestaties worden

aangerekend aan de Klant.

4. Prijzen, meerwerken en

prijsherzieningen

a. Onverminderd de toepassing van artikel 5.e. van deze Algemene

Voorwaarden wordt de opdracht gefactureerd tegen de prijzen en

voorwaarden vermeld in de offerte, bestelbon of overeenkomst

m.b.t. die opdracht. Indien de prijzen niet specifiek zijn

opgenomen of bij het ontbreken van een offerte, bestelbon of

ander document zullen de op dat ogenblik geldende tarieven

worden toegepast.

b. Wijzigingen aan een opdracht en eventuele bijkomende

noodzakelijke analyses alsook meerwerken die niet vermeld

werden in de offerte, worden afzonderlijk aangerekend aan de

Klant tegen de op dat ogenblik geldende tarieven.

c. Alle vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere Belgische of

buitenlandse belastingen of taksen.

d. De prijzen in een offerte of overeenkomst gelden voor de

duurtijd van de specifieke opdracht zoals bepaald in de offerte,

bestelbon of overeenkomst. Niettegenstaande het voorgaande,

heeft CARE & More ten aanzien van de klant het recht om

bijkomende heffingen of belastingen die de opdracht zouden

bezwaren, ingesteld of opgelegd tussen de dag van het sluiten van

de overeenkomst en de dag(en) van de uitvoering van de

opdracht, ten laste van de klant te leggen.

e. Alle prijzen kunnen door CARE & More op ieder moment

worden gewijzigd voor lopende opdrachten en overeenkomsten

indien de kosten van CARE & More zouden wijzigen ingevolge

nieuwe belastingen en/of heffingen of wijzigingen in de kosten

van CARE & More als gevolg van onder meer (zonder beperking)

een wijziging van wetgeving, een wijziging van de energieprijzen,

een wijziging van de loon- en/of brandstofkosten en/of een

wijziging van wisselkoersen, op basis van de indexatie van de

sector. Nieuwe prijzen zullen tenminste 14 kalenderdagen voor de

inwerkingtreding schriftelijk aan de Klant ter kennis worden

gebracht. Na het verstrijken van deze termijn, heeft CARE & More

het recht de nieuwe prijzen toe te passen.

5. Facturatie en

betalingsvoorwaarden

a. CARE & More heeft het recht maandelijks tussentijdse facturen

op te stellen voor de reeds geleverde prestaties voor lopende

opdrachten, zonder dat de opdracht reeds volledig is uitgevoerd.

b. Alle facturen worden opgesteld in euro en elektronisch

verstuurd. Eventueel wisselkoersrisico en bankkosten zijn ten laste

van de Klant. Alle facturen zijn betaalbaar op de zetel van CARE &

More binnen 30 kalenderdagen na factuurdatum via

overschrijving.

c. Er zal bij gebrek aan betaling van de factuur op de vervaldag,

van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling aan de

Klant een nalatigheidsinterest aangerekend worden a rato van de

rentevoet voor betalingsachterstand bij handelstransacties.

d. Daarnaast wordt bij niet betaling op de vervaldag, elk

verschuldigd bedrag verhoogd met 10%, met een minimum van

250 EUR, als forfaitaire schadevergoeding. Dit alles onverminderd

het recht van CARE & More om bijkomende schadevergoeding te

eisen indien CARE & More een grotere schade bewijst.

e. Ingeval van niet-tijdige betaling op de vervaldag behoudt CARE

& More zich het recht voor het nog niet uitgevoerde gedeelte van

de opdracht te annuleren of de uitvoering ervan te schorsen. In

welk geval de Klant een schadevergoeding verschuldigd is ten

belope van 30% van het totale bedrag van de betreffende

opdracht, onverminderd het recht van CARE & More om de

meerdere schade te bewijzen.

f. Het niet tijdig betalen van een factuur heeft tot gevolg dat elk

verschuldigd bedrag in het kader van elke opdracht en elke

overeenkomst in hoofde van de Klant van rechtswege en zonder

ingebrekestelling opeisbaar wordt.

g De Klant is niet gerechtigd enige bedragen die (beweerdelijk)

verschuldigd zijn door CARE & More aan de Klant af te zetten

tegen enige bedragen die verschuldigd zijn door de Klant aan

CARE & More.

h. De door CARE & More af te leveren adviezen of andere

documenten zullen aan de Klant slechts worden vrijgegeven na

betaling van alle openstaande bedragen.

CARE & More is gerechtigd om verslagen pas vrij te geven na door

de Klant in het bezit te zijn gesteld van een volledig informatiedocument,

opgesteld conform de van kracht zijnde vereisten.

CARE & More is verder gerechtigd om het verslag of certificaat met

onmiddellijke ingang en zonder voorafgaande ingebrekestelling,

in te trekken.

i. Het is CARE & More toegelaten voor alle aan haar verschuldigde

sommen een retentierecht uit te oefenen op alle goederen van de

Klant die in haar bezit zijn.

j. Wanneer objectieve elementen (zoals geprotesteerde wissels,

opzegging krediet, bewarende of uitvoerende beslagen,

achterstallen tegenover schuldeisers, negatief eigen vermogen

enz.) wijzen op liquiditeitsproblemen bij de Klant, is CARE & More

gerechtigd de uitvoering van haar verbintenissen afhankelijk te

maken van het bekomen van afdoende waarborgen. Indien de

Klant weigert aan dit verzoek gevolg te geven heeft CARE & More

het recht de overeenkomst onmiddellijk buitengerechtelijk te

ontbinden zonder dat CARE & More enige vergoeding

verschuldigd is.

k. De Klant blijft solidair en ondeelbaar mede verantwoordelijk

voor alle betalingen en alle verbintenissen, ook wanneer de Klant

gevraagd heeft aan derden te factureren.

l. Alle geleverde prestaties worden door de Klant geacht te zijn

aanvaard behoudens schriftelijk protest binnen acht dagen na

factuurdatum. De voorbehoudloze betaling van (een gedeelte) van

een gefactureerd bedrag geldt als aanvaarding van de factuur.

Afkortingen worden steeds aanvaard onder alle voorbehoud en

zonder nadelige erkentenis, en bij voorrang toegerekend op de

eventueel gemaakte gerechtskosten, daarna op de vervallen rente,

vervolgens op het schadebeding, en tenslotte op de hoofdsom.

m. Ingeval van aanvraag van gerechtelijke reorganisatie, van

faillissement of vereffening van de onderneming van de klant, is de

overeenkomst, of dat gedeelte ervan dat nog niet is uitgevoerd,

van rechtswege en zonder enige voorafgaandelijke

ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst ontbonden.

6. Uitvoeringstermijn

a. Iedere door CARE & More gemaakte inschatting van verwachte

duurtijd voor de uitvoering van een opdracht wordt naar best

vermogen gemaakt, doch is in geen geval bindend. Eventuele

laattijdigheid kan dan ook geen aanleiding geven tot ontbinding

van de overeenkomst of tot het verschuldigd zijn van enige

schadevergoeding aan de Klant.

b. Wijzigingen aan de opdracht lopende de uitvoering en

meerwerken verlengen automatisch eventuele

uitvoeringstermijnen.

c. CARE & More is in geen geval aansprakelijk voor de niet(-tijdige)

uitvoering van het werk ten gevolge van een fout of nalatigheid

van de Klant of enige aan de Klant verbonden derden.

7. Schadevergoeding

Ingeval van annulatie of beëindiging van een opdracht door de

Klant of om redenen sub 6.j. en 6m vooraleer deze volledig werd

uitgevoerd door CARE & More , zal de Klant een schadevergoeding

verschuldigd zijn aan CARE & More ten belope van 30% van het

totale bedrag van de betreffende opdracht, onverminderd het

recht van CARE & More om de meerdere schade te bewijzen.

8. Aansprakelijkheid

a. Behoudens andersluidend beding zijn alle verbintenissen van

CARE & More inspanningsverbintenissen. CARE & More biedt geen

garanties voor het al dan niet halen van de door de Klant

gevraagde doelen.

b. Eventuele aansprakelijkheid in hoofde van CARE & More voor

tekortkomingen in de uitvoering van de Overeenkomst vervalt

integraal ingeval van niet oordeelkundige uitvoering van de

geleverde diensten, van onoordeelkundig en of in strijd met de

overeenkomst en de finaliteit ervan, alsook ingeval zonder

toestemming van CARE & More enige wijziging werd aangebracht

aan de geleverde diensten.

c. Ingeval er adviezen worden gegeven die betrekking hebben op

het volgen van wettelijke bepalingen dan kunnen deze enkel

betrekking hebben op de Belgische-Vlaamse-Waalse wetgeving

die van toepassing is op het moment van uitvoering van deze

overeenkomst. De klant staat in voor spontane melding van

wijzigende wetgeving en de eventuele repercussies hiervan op de

eerder verleende diensten.

d. Indien er zich een schadegeval voordoet dewelke enigszins

verband zou kunnen houden met de geleverde diensten verbindt

de klant er zich toe onmiddellijk en zo mogelijk vóór enige

vaststelling contact op te nemen met CARE & More om ter plaatse

te komen met oog op tegensprekelijke vaststellingen. Deze

werkzaamheden zitten niet in de opdracht en worden apart en in

regie verrekend volgens de dan geldende tarieven.

e. Klachten met betrekking tot de uitvoering van een opdracht

door CARE & More moeten per aangetekend schrijven aan CARE &

More worden overgemaakt binnen 8 dagen na ontdekking van de

feiten die aan de basis liggen van enige vermeende klacht. Als

blijkt dat CARE & More, na daarvan schriftelijk op de hoogte te zijn

gesteld, op enige wijze fouten heeft begaan in de uitvoering van

de opdracht waarvoor zij aansprakelijk is, zal CARE & More binnen

een redelijke termijn, op eigen kosten de opdracht opnieuw

uitvoeren.

f. CARE & More en haar aangestelden of werknemers zijn slechts

aansprakelijk voor schade ingevolge haar zware of opzettelijke

fout. In geen geval is CARE & More aansprakelijk voor schade aan

producten en/of voertuigen ten gevolge van het uitvoeren van

studies.

g. De aansprakelijkheid van CARE & More, om welke reden ook, is

beperkt tot de directe en voorzienbare schade aan de uitgevoerde

opdracht, en beloopt per opdracht en overeenkomst maximaal de

door CARE & More gefactureerde bedragen voor die opdracht en

overeenkomst. In geen geval is CARE & More aansprakelijk voor

schade aan producten of voertuigen, productieverliezen,

winstderving, gevolgschade, gemiste besparingen, verhoging van

algemene kosten, verstoring van de planning, commerciële

schade, schade aan derden, het verdwijnen van gegevens of elke

rechtstreekse of onrechtstreekse schade of verlies dat de Klant zou

kunnen lijden. De Klant vrijwaart CARE & More voor alle

aanspraken van derden met betrekking tot de uitgevoerde studies

of geleverde diensten, waardoor dit bedongen maximum

overschreden zou worden.

h. In geval van prestaties die worden uitgevoerd in het kader van

bepaalde toepasselijke wetgeving is CARE & More niet

aansprakelijk voor zover deze prestaties overeenkomstig de

voorschriften van deze toepasselijke wetgeving werden

uitgevoerd. De Klant zal CARE & More vrijwaren voor alle mogelijke

schade en aanspraken van derden ten gevolge van dergelijke

prestaties. De Klant dient zijn verzekeraars op de hoogte te

brengen van de inhoud van deze Algemene Voorwaarden en

ervoor te zorgen dat ze hen tegenstelbaar zijn.

i. CARE & More is niet aansprakelijk voor schade die zou zijn

aangericht door haar aangestelden of werknemers: (i) indien deze

niet waren vergezeld door de Klant; (ii) die ertoe gebracht worden

om zelf toestellen te bedienen of te manipuleren dewelke door de

Klant hadden moeten worden bediend of gemanipuleerd; (iii)

indien deze niet op de hoogte werden gebracht van bepaalde

bijzondere kenmerken van de te controleren toestellen of

installaties, of indien ze onduidelijke, foute, onvolledige of

dubbelzinnige informatie kregen van de Klant.

9. Overmacht

Ingeval van "vreemde oorzaak" (art.1147 oud BW) zelfs wanneer zij

niet tot blijvende en/of volstrekte onmogelijkheid van uitvoering

leidt, is CARE & More van rechtswege gemachtigd haar

verbintenissen op te schorten of zelfs eenzijdig te annuleren, na de

Klant daarvan te hebben verwittigd. CARE & More kan in dat geval

niet tot schadevergoeding gehouden zijn.

Worden conventioneel onder meer als "vreemde oorzaak"

(overmacht) beschouwd: oorlog, staking of lock-out, uitzonderlijke

weersomstandigheden, brand, natuur- en andere rampen,

uitzonderlijke schaarste van grondstoffen, overheidsbeslissingen

die invloed hebben op de uitvoering van de verbintenissen,

epidemieën, pandemieën en dit zowel wanneer deze vreemde

oorzaak zich voordoet bij CARE & More als bij haar leveranciers.

10.Confidentialiteit

a. Partijen behandelen alle vertrouwelijke informatie zoals o.a.

financiële, commerciële, operationele en technische informatie

verkregen tijdens een opdracht en in het kader van een

overeenkomst strikt confidentieel en maken deze niet aan derden

kenbaar, behoudens:

– met de uitdrukkelijke toestemming van de andere Partij;

– indien noodzakelijk voor de verdediging van de belangen van

een Partij in of buiten rechte;

– indien vereist op grond van wettelijke of reglementaire

bepalingen;

– op vraag van enige gerechtelijke instantie of (toezichthoudende)

overheid.

b. De inhoud en prijzen van offertes en aanbiedingen van CARE &

More worden uitdrukkelijk bestempeld als vertrouwelijk.

11. Intellectuele eigendom

a. CARE & More verkrijgt de toestemming van de Klant om de

testbeelden te gebruiken voor commerciële doeleinden. CARE &

More is hiervoor geen bijkomende vergoeding verschuldigd. Dit

werd in overweging genomen bij de prijsbepaling en verrekend in

de prijs.

b. Alle studies, plannen, schetsen, tekeningen, en andere

informatie en documenten blijven eigendom van CARE & More,

beschermd door intellectuele rechten. Bij overhandiging aan de

Klant mogen deze niet verspreid of misbruikt worden, noch door

de Klant, noch door derden. Ingeval van inbreuk op de

intellectuele rechten zal de klant een forfaitaire en onherleidbare

schadevergoeding verschuldigd zijn van 2500 euro per dag dat de

inbreuk wordt gepleegd onverminderd het recht voor CARE &

More om een vergoeding te vorderen die overeenkomt met de

werkelijk geleden schade.

c. CARE & More heeft te allen tijde het recht om de resultaten van

de uitvoering van de overeenkomst voor zichzelf te gebruiken,

alsook de kennis en ervaring opgedaan door CARE & More

ingevolge uitvoering van deze overeenkomst.

12. Niet-afwervingsbeding

Partijen zullen geen werknemers van de andere noch direct noch

indirect aanzetten of proberen aan te zetten om hun huidige

samenwerking te verbreken. Dit gedurende zowel de looptijd van

de opdracht in het kader van een overeenkomst als tijdens een

periode van 12 maanden na de beëindiging ervan om eender

welke reden ook.

13. Privacybeleid

Het privacybeleid van CARE & More kan worden opgevraagd op

het eerste verzoek.

14. Overige bepalingen

a. Geen enkel verzuim of nalatigheid van een der Partijen om de

bepalingen of voorwaarden van deze Algemene Voorwaarden af te

dwingen of na te leven, houdt een afstand van dergelijke

bepalingen of voorwaarden in.

b. De overeenkomsten en deze Algemene Voorwaarden worden

uitsluitend beheerst door en uitgelegd in overeenstemming met

Belgisch recht. Enkel de rechtbanken van het arrondissement

waarin de zetel van CARE & More gelegen is, zijn bevoegd om

kennis te nemen van enig geschil in verband met enige

overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden.

c. Indien enige bepaling van de overeenkomst en deze Algemene

Voorwaarden of een deel van dergelijke bepaling ongeldig wordt

verklaard, zal dit geen effect hebben op de overblijvende

bepalingen van de overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden

of het resterend gedeelte van de bepaling. Partijen zullen in

dergelijk geval de ongeldig verklaarde bepaling(en), of delen

ervan, vervangen door een nieuwe bepaling(en) die zo nauw

mogelijk aansluit(en) bij de oorspronkelijke bedoeling van de

Partijen en van de overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden.

d. (Sub-)Titels in deze Algemene Voorwaarden kennen een louter

illustratieve waarde, zonder dat hieruit rechten geput kunnen

worden.

e. Alle overeenkomsten worden geacht tot stand te zijn gekomen

op de zetel van CARE & More.